Biuro prasowe

Publikacje

01.02.2017 Parkiet: Boryszew Zyski grupy jeszcze wzrosną

Po ubiegłorocznej dużej poprawie wyników przez segment motoryzacyjny rynek zastanawia się, jak w tym roku wypadnie przemysłowa grupa.


– To będzie istotny krok do przodu, choć baza jest wysoka – dynamika nie będzie więc tak spektakularna – zapowiada prezes Jarosław Michniuk. – W 2016 r. cała grupa zwiększyła wyniki i nie jest to nasze ostatnie słowo. W tym roku chcemy wykonać kolejny duży krok i znacząco poprawić rezultaty na poziomie operacyjnym i zysku netto.

więcej


19.12.2016 Dziennik Zachodni, Gazeta Pomorska: Gigant na rynku branży samochodowej

Jeden z największych europejskich producentów przewodów klimatyzacyjnych będący częścią Grupy Boryszew, tyskie Maflow, planuje otwarcie kolejnej fabryki, tym razem w Toruniu – rozmowa z Olafem Wdowiakiem – kierownikiem projektu otwarcia nowego zakładu Maflow, Dyr. Zakładu Maflow w Toruniu

Zanim zapytam o Toruń – Maflow obecne jest od wielu lat w Tychach i Chełmku. Ale to chyba nie jedyne lokalizacje Państwa fabryk?
To prawda. Nasze zakłady zlokalizowane są w 8 krajach na 4 kontynentach. W Europie to Hiszpania, Francja czy Włochy, w Azji Chiny oraz Indie. Nasz najnowszy zakład otwarty został w tym roku w Meksyku. Jesteśmy, więc prawdziwie globalnym graczem na rynku motoryzacyjnym. Ale Maflow to nie tylko zakłady produkcyjne. Zarówno w Tychach, jak i włoskim Ascoli działają laboratoria badawczorozwojowe. Wynikiem ich pracy są innowacje i technologie chronione wieloma patentami.


22.11.2016 Puls Biznesu: Budowanie globalnych przyczółków

Boryszew ma ponadstuletnią historię, jednak to ostatnia dekada zdecydowała, że spółka wyrosła na jedną z największych grup przemysłowych w Polsce, działającą na najważniejszych globalnych rynkach

Przez całe dekady sztandarowym produktem Boryszewa był płyn do chłodnic Borygo. Spółka produkuje go zresztą do dziś i nie narzeka na rentowność w tym segmencie działalności. Ale Borygo obecnie to tylko jeden z wielu produktów grupy i od wielu lat nie jest głównym źródłem przychodów. Dzisiaj Grupa prowadzi działalność w 14 krajach na 4 kontynentach i zatrudnia prawie 10 tys. pracowników. Jak powstaje globalny organizm biznesowy ?

więcej


08.09.2016 Nowy Przemysł Boryszew zmienia prezesa i powiększa zarząd

Nowym prezesem Boryszewa został Jarosław Michniuk, a pełniący dotychczas tą funkcję Piotr Szeliga będzie dyrektorem ds. Segmentu Metali. Aleksander Baryś został dyrektorem finansowym Boryszewa. Nowa organizacja zarządu wchodzi w życie z początkiem października.

- Poszerzenie składu zarządu Boryszewa podyktowane jest przede wszystkim dynamicznym wzrostem działalności produkcyjnej i biznesowej za granicą. W ciągu zaledwie kilku lat staliśmy się międzynarodowym koncernem z przychodami przekraczającymi miliard dolarów. Naszym celem jest zachowanie dotychczasowego tempa rozwoju, konieczne jest więc wzmocnienie struktur zarządczych spółki - mówi Janusz Siemieniec, przewodniczący Rady Nadzorczej Boryszew S.A.


02.09.2016 Parkiet:Boryszew: motoryzacja na pełnych obrotach

Koncern Romana Karkosika korzysta z dobrej koniunktury w segmencie automotive. Zarząd zachowuje ostrożny optymizm.

Segment motoryzacyjny Boryszewa, który w I kwartale po kilku chudych latach błysnął wynikami (18,7 mln zł zysku operacyjnego), w II kwartale jeszcze się poprawił (31,8 mln zł zysku). W I półroczu segment miał 50,5 mln zł zysku operacyjnego wobec 4,2 mln zł pod kreską rok wcześniej. Prezes Piotr Szeliga powiedział, że około 30 mln zł zarobku przypada na BAP – producenta komponentów z tworzyw sztucznych, a 20 mln zł na Maflow – producenta gumowych przewodów do klimatyzacji.


18.07.2016 money.pl: Ranking polskich firm motoryzacyjnych. Boryszew na czele

Polską specjalnością w branży motoryzacyjnej, obok wytwarzania części i podzespołów samochodowych, jest produkcja naczep, przyczep i zabudów do samochodów ciężarowych oraz produkcja autobusów
i pojazdów specjalnych, wynika z rankingu "TOP30 największych producentów z branży motoryzacyjnej z większościowym polskim kapitałem", przygotowanego przez Bank Zachodni WBK we współpracy
z Polską Izbą Motoryzacji i Bisnode Polska.

więcej


01.07.2016 Parkiet: Boryszew oczekuje znaczącej poprawy wyników

Boryszew jest jedną z największych grup przemysłowych w Polsce, koncentruje się na produkcji komponentów do aut (elementy z tworzyw sztucznych i gumowe przewody do klimatyzacji) oraz przetwórstwie metali kolorowych.
W 2015 r. sprzedaż aut w Europie istotnie wzrosła, jak zapowiada się ten rok?
Wszelkie szacunki wskazują, że sprzedaż samochodów będzie się utrzymywać na na dobrym poziomie, nie widzimy negatywnych czynników mających świadczyć o pogorszeniu.
Trzeba mieć na uwadze, że globalne dane o sprzedaży samochodów nie są adekwatnym punktem odniesienia do prognoz dla poszczególnych spółek. Produkujemy bowiem wyroby dla konkretnych modeli aut, należałoby więc analizować sprzedaż tych właśnie modeli, żeby odnosić się do kształtowania naszych wyników. Nasze wyniki są zdecydowanie bardzo dobre.


01.07.2016 Rzeczpospolita: Boryszew pracuje nad gronem odbiorców

Boryszew jest jedną z największych grup przemysłowych w Polsce, koncentruje się na produkcji komponentów do aut (elementy z tworzyw sztucznych i gumowe przewody do klimatyzacji) oraz przetwórstwie metali kolorowych. W 2015 r. sprzedaż aut w Europie istotnie wzrosła, jak zapowiada się ten rok?

Wszelkie szacunki wskazują, że sprzedaż samochodów będzie się utrzymywać na na dobrym poziomie, nie widzimy negatywnych czynników mających świadczyć o pogorszeniu.

Trzeba mieć na uwadze, że globalne dane o sprzedaży samochodów nie są adekwatnym punktem odniesienia do prognoz dla poszczególnych spółek. Produkujemy bowiem wyroby dla konkretnych modeli aut, należałoby więc analizować sprzedaż tych właśnie modeli, żeby odnosić się do kształtowania naszych wyników. Nasze wyniki są zdecydowanie bardzo dobre.

więcej


30.05.2016 Rzeczpospolita: Eksporterzy cieszą się z osłabienia złotego

Od początku kwietnia dolar umocnił się wobec złotego o prawie 6 proc., a euro o ponad 4 proc. O ile dla importerów to zła wiadomość, o tyle eksporterzy zacierają ręce w oczekiwaniu na wyższe zyski. Kto na tym skorzysta?(...)
Pośrednio korzyści mogą odczuć spółki związane z branżą motoryzacyjną, takie jak ACE czy Boryszew. Mocny dolar może wesprzeć sprzedaż kauczuku przez Synthos do USA. – Zarówno nasz segment motoryzacyjny, jak i metalowy większość rozliczeń kontraktów dokonuje w walutach. Dlatego osłabienie złotego pozytywnie wpływa na wyniki grupy – mówi Piotr Szeliga, prezes Boryszewa. Podkreśla, że sama zmiana notowań to nie wszystko. – Ważna jest także stabilność trendu. Nawet wysokie, lecz krótkotrwałe wahania kursów walut nie mają bezpośredniego przełożenia na nasze wyniki – dodaje.

więcej


18.05.2016 Parkiet: Boryszew w końcu błysnął w motoryzacji

Boryszew kilka lat temu postawił na wytwarzanie komponentów dla producentów aut, ale nie udało mu się wypracować trwałej i powtarzalnej rentowności. I kwartał br. okazał się dla segmentu motoryzacyjnego bardzo dobry. W tym okresie zysk operacyjny wyniósł 18,66 mln zł. Sprzedaż wyraźnie wzrosła, biorąc pod uwagę poszczególne kwartały w ostatnich latach. Marża zysku ze sprzedaży podskoczyła do 11,4 proc. wobec 9,8 proc. rok wcześniej. Ostatni raz kilkunastomilionowy dodatni wynik operacyjny segment pokazał w II kwartale 2014 r.

więcej


07.04.2016 Dziennik Gazeta Prawna: Wielki sukces składa się z części

Polscy producenci z branży dobrze zaczęli ten rok. Mnożą się kontrakty, przejęcia i inwestycje...

...Inny producent z sektora motoryzacyjnego – Boryszew – obala mit, jakoby Polska była jedynie montownią dla niemieckich koncernów. Sam robi rzecz zupełnie odwrotną. Spółka na początku tej dekady przejęła trzy niemieckie firmy: Theysohn, AKT i Wedo. W marcu br. rozpoczęła budowę zakładu w niemieckim Prenzlau. Zatrudnienie znajdzie tam ok. 350 osób. Zakończenie inwestycji planowane jest na grudzień. Dwa miesiące później ruszy produkcja plastikowych, galwanizowanych komponentów motoryzacyjnych. Projekt będzie kosztował ok. 90 mln zł. Start budowy fabryki zbiegł się z większym zainteresowaniem akcjami Boryszewa, które od początku marca podrożały z 4,5 zł do 5,2 zł, by w ostatnich dniach spaść do 4,8 zł.


05.04.2016 Puls Biznesu: Biznesowa armia podbija świat

Są twarde dane potwierdzające, że polskie firmy coraz odważniej wychodzą w świat. W 2015 r. Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zwiększył saldo zaangażowania we wsparcie handlu zagranicznego i projektów inwestycyjnych polskich firm za granicą o 86 proc., czyli o 667,2 mln zł — do 1,446 mld zł....Sporo dzieje się w Europie Zachodniej i Azji....Boryszew z sukcesem angażował się w Chinach, Indiach i we Włoszech.


23.03.2016 Parkiet: Zarząd oczekuje mocnej poprawy segmentu motoryzacyjnego.

...Prezes Boryszewa Piotr Szeliga oczekuje, że segment motoryzacyjny grupy – produkujący komponenty z plastiku i przewody do klimatyzacji – w tym roku znacząco poprawi wynik wobec nieudanego 2015 r. Wtedy segment poniósł 22,5 mln zł straty operacyjnej wobec 27 mln zł na plusie rok wcześniej. O ile w I kwartale ub.r.biznes przyniósł 8,4 mln zł zysku operacyjnego, o tyle później z kwartału na kwartał wynik się pogarszał.
Zarząd oczekuje, że wynik operacyjny poprawi się o 50–60 mln zł wobec 2015 r., czyli że zysk wyniesie 27,5–37,5mln zł. – Wyjście na zero byłoby porażką – skwitował Szeliga....

więcej


10.02.2016 Nowości:Drogi po dawnej Elanie dają pracę

 ...po długich negocjacjach miasto w 2014 roku podpisało porozumienie ze spółką Boryszew kontrolowaną przez miliardera Romana Karkosika. Mówi ono o przejmowaniu przez samorząd dawnych zakładowych dróg elanowskich, czyli ciągu komunikacyjnego znajdującego się w kwartale ulic Równinnej, Skłodowskiej-Curie, Płaskiej i Na Zapleczu.
Miasto, na swój koszt, zobowiązało się do wyremontowania tych tras. Dzięki temu każda z nieruchomości znajdująca się na terenie Parku Przemysłowego Elana posiadać będzie dostęp do drogi publicznej. To ważne dla Boryszewa...


28.01.2016 INNpoland: Polacy przejmują obcy kapitał

Zagraniczne firmy nas wykupują? To my wykupujemy! Polskie firmy przejmują zagranicznych rywali


Kiedy słyszy się o przejęciach firm automatycznie na myśl przychodzą zagraniczni giganci, którzy wykupują polskie marki. Przyzwyczailiśmy się do takiej narracji, że to nasze spółki są przejmowane przez obcy kapitał, lub nasze pomysły wykupywane. Jednak nie działa to tylko w jedną stronę.

Jest lepiej niż mogłoby się wydawać. Według raportu CMS i Mergermarket, w pierwszej połowie 2015 roku to właśnie Polska osiągnęła pozycję jednego z najbardziej aktywnych rynków pod względem fuzji i przejęć. Nasi przedsiębiorcy łącznie dokonali 58 transakcji o wartości 3,4 miliarda euro....

...BORYSZEW Począwszy od 2010 r. firma sukcesywnie przejmowała następujące spółki: Maflow z Włoch, największego w Europie producenta przewodów samochodowych, niemieckie przedsiębiorstwa AKT i Theysohn, a także Grupę Wedo. Boryszew posiada zakłady produkcje w: Polsce, Czechach, Niemczech, Rosji, Włoszech, Hiszpanii, Brazylii, Meksyku, Indiach, Chinach....

więcej


24.12.2015 Puls Biznesu: Przede wszystkim — przewidywalności

Obyś żył w ciekawych czasach... Stara chińska klątwa celnie opisuje to, co dzieje się i na świecie, i u nas na szczytach państwa. Polscy przedsiębiorcy zdecydowanie wolą jednak monotonię
Lejtmotywem świąteczno-noworocznych życzeń, które na łamach „PB” przekazali reprezentanci biznesu, jest oderwanie ich od emocji politycznych i społecznych, tak rozpalających w ostatnich dniach opinię publiczną....

PIOTR SZELIGA prezes Boryszewa Przedsiębiorcom życzę jak najwięcej gospodarczej wolności, a jak najmniej urzędniczej dowolności. Menedżerom — nowatorskich pomysłów. Politykom — spojrzenia dalszego niż następne wybory. A wszystkim czytelnikom „PB” — żeby Chopin zmartwychwstał i znowu zaczął komponować.


25.01.2016 Uważam Rze: Boryszew sponsorem konkursu im. Mirosława Cielemęckiego

Konkurs im. Mirosława Cielemęckiego na najlepszy tekst ekonomiczny o polskich produktach lub polskim przemyśle to pierwsza w kraju próba nagrodzenia tych autorów, którzy promują nasze produkty
i firmy. Redakcja „Uważam Rze” uhonorowała w ten sposób jednego z najwybitniejszych dziennikarskich ekonomicznych, prekursora idei rozwoju gospodarki poprzez promowanie polskich firm i ich wyrobów. Nagrodzeni autorzy doskonale rozumieją tę ideę. Dobra promocja naszych marek to coś, co wszystkim nam się opłaca...

...Szczególne podziękowania należą się także sponsorom – spółkom Fakro i Boryszew. To firmy, które nie dość, że dzięki ciężkiej pracy i wizjonerskiemu zarządzaniu mogą być wzorem dla wielu przedsiębiorców, to jeszcze mają świadomość potrzeby rozwoju naszego sektora prywatnego i chęć, by wspierać takie działania....

 


10.11.2015 Trzy sposoby na zbudowanie portfela

Blisko 20 proc. osób aktywnie inwestujących na giełdzie przyznaje się, że nie potrafi samodzielnie analizować instrumentów finansowych – taki wniosek płynie z Ogólnopolskiego Badania Inwestorów przygotowanego przez SII.

Podobny kłopot mogą mieć uczniowie biorący udział w Szkolnej Internetowej Grze Giełdowej (SIGG). Jednym ze sposobów zbudowania portfela inwencyjnego może być naśladowanie posunięć profesjonalistów. W tym celu można np. podpatrywać zmiany zachodzące w cyklicznych, najczęściej miesięcznych, portfelach inwestycyjnych.

Boryszew jest partnerem merytorycznym Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej

więcej


19.10.2015 Czternastą edycję Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej czas zacząć

SIGG to prawdopodobnie najpopularniejszy wśród młodzieży program edukacyjny wprowadzający w tajniki rynku kapitałowego i uczący inwestowania na giełdzie. Szacuje się, że łączna liczba uczestników w dotychczasowych edycjach przekroczyła już 200 tys. Zdaniem organizatora zainteresowanie projektem to zasługa jego realizmu. Młodzi ludzi inwestują wirtualne pieniądze (każda grupa, licząca maksymalnie cztery osoby, ma do dyspozycji 20 tys. zł) na platformie GPWtr@der, która stanowi imitację rzeczywistego systemu transakcyjnego. Środki mogą być lokowane w akcje spółek wchodzących w skład indeksów WIG20 i mWIG40 oraz w kontrakty terminowe na akcje. Każdy zespół otrzymuje dostęp online do notowań i podejmuje decyzje jak prawdziwi inwestorzy. Wygrywają zespoły, które uzyskają najwyższą stopę zwrotu, a ich członkowie otrzymują cenne nagrody rzeczowe.

 

więcej


26.10.2015 Parkiet: Business Premium 2015: Oto najlepsze usługi dla biznesu Boryszew

 „Bloomberg Businessweek Polska" („BBP") nagrodził usługi dla biznesu. Pod uwagę wziął jakość usług, dostosowanie do potrzeb rynkowych, nowoczesność, efektywność, wychodzenie naprzeciw zainteresowaniom klientów. Projekty, które zyskały uznanie, to zarówno te od lat wspierające biznes, jak i nowe, stworzone z myślą o wymagających klientach.

więcej


24.03.2015 Forbes: Rekordowy zysk Boryszewa w 2014 roku

W 2014 roku grupa Boryszew, dostawca komponentów dla przemysłu motoryzacyjnego, wypracował ponad 5 mld zł przychodów i 156 mln zł zysku netto. To najlepsze wyniki w historii.

W porównaniu do 2013 roku przychody firmy wzrosły o 4 proc., zysk netto zwiększył się o 65 procent. Na kolejnej sesji po publikacji wyników kurs akcji Boryszewa wzrósł o 4,3 proc., do poziomu 6,36 złotych. Od początku roku notowania poszły w górę o 11 proc., w ciągu ostatnich 12 miesięcy kurs wzrósł o 22,3 procent.

więcej


24.03.2014 Parkiet: Boryszew proponuje dywidendę

Zarząd przemysłowej grupy proponuje, by akcjonariusze otrzymali po 10 gr na akcję.

Kontrolowany przez Romana Karkosika Boryszew zaskoczył rekomendacją dywidendy.

Przez ostatnie lata firma nie dzieliła się zyskami, priorytetem były inwestycje - głównie w segment motoryzacyjny.

więcej


24.03.2015 Stockwatch.pl Boryszew chwali się wynikami i szykuje powrót do płacenia dywidendy

Przemysłowa grupa Romana Karkosika zakończyła ubiegły rok rekordowym zyskiem. Według najnowszych zapowiedzi, Boryszew ma znowu być spółką dywidendową. Z zysku za 2014 roku do akcjonariuszy ma trafić 0,10 zł na każdą akcję.

Grupa Boryszew zanotowała w 2014 roku wzrost przychodów do 5,06 mld zł z 4,84 mld zł wypracowanych rok wcześniej. Przełożyło się to na uzyskanie 210,4 mln zł zysku EBIT i 155,9 mln zł zysk netto. W ujęciu r/r wyniki okazały się lepsze odpowiednio o 78 proc. i 184 proc.

 więcej

 


23.03.2014 WNP.pl Rekordowy rok Boryszewa

Rekordowe przychody, rekordowy zysk i rekomendacja wypłaty dywidendy po raz pierwszy od lat - to najkrótsze podsumowanie ubiegłego roku dla Grupy Boryszew.  

Boryszew zarobił w ubiegłym roku na czysto prawie 156 mln zł (o 183 proc. więcej niż rok wcześnie) przy rekordowych, przekraczających 5 mld zł przychodach.

więcej

 


10.03.2015 WNP.pl: Boryszew ERG ma patent na produkcję nowego plastyfikatora

Oddział Boryszew ERG w Sochaczewie uzyskał patent na nową metodę otrzymywania tereftalanu bis(2-etyloheksylu). Patent pozwoli spółce na poszerzenie oferty o produkty wykorzystywane m.in. do produkcji zabawek i innych wyrobów otrzymywanych na bazie PVC.

więcej


05.01.2015 Gazeta Wyborcza: Boryszew zainwestuje 80 mln zł w motoryzację

Giełdowa spółka kontrolowana Romana Karkosika zapowiedziała inwestycje w zakłady produkujące części samochodowe w Tychach, Ostaszewie i w Toruniu.
Chce też otworzyć zakład w Meksyku iwejść na rynek amerykański.

Prezes spółki Piotr Szeliga w wywiadzie dla portalu Newseria.pl zapowiedział, że Boryszew zainwestuje ok. 80 mln zł w motoryzację, ok. 60 mln zł wprzetwórstwo metali i10-20mln wpozostałe segmenty swojej działalności.
– w największym stopniu inwestować będziemy w Polsce. Jeśli chodzi o motoryzację, to na pierwszym miejscu jest zakład w Tychach, zakład Tensho pod Toruniem oraz budowa nowego zakładu w Toruniu – zapowiedział Szeliga.


15.12.2014 Parkiet: Giełdowe spółki śmiało idą w świat

Lista firm, które większość przychodów wypracowują poza Polską, szybko rośnie. Można wskazać przykłady, że sprzedaż eksportowa zapewnia ponad 90 proc. obrotów spółkom.....


....Śmiało za granicą poczyna też sobie Boryszew, który przez ostatnie kilka lat, korzystając z tego, że spowolnienie gospodarcze mocno uderzyło w branżę motoryzacyjną, przejął okazyjnie kilku producentów części i podzespołów samochodowych. W ten sposób stał się właścicielem fabryk w Niemczech, Włoszech i Brazylii. Rozważa budowę nowego zakładu w Meksyku.


08.12.2014 Rzeczpospolita: Firmom potrzebne są nowe rynki

Rosnąca konkurencja na rynkach unijnych i spadek popytu na Wschodzie zmuszają polskich eksporterów do dywersyfikacji kierunków sprzedaży.

O tym, gdzie szukać nowych szans, dyskutowano podczas debaty „Najbardziejperspektywiczne kierunki dla polskiego eksportu”, zorganizowanej przez redakcję „Rzeczpospolitej”. Polska eksportuje do czterech głównych kierunków. Największym odbiorcą są Niemcy, gdzie trafia blisko jedna czwarta eksportu. Kolejna ćwiartka przypada na kraje strefy euro, następna – na inne europejskie. Ostatnią ćwiartkę można podzielić na trzy części: Europa Środkowo-Wschodnia (Rosja,Białoruś i Ukraina), pozostałe kraje wysoko rozwinięte (m.in. USA, Kanada, Japonia) oraz rynki rozwijające się.


18.11.2014 WNP.pl: Boryszew podwaja zysk netto

Grupa Boryszew zwiększyła wolumeny sprzedaży o 7 proc., a przychody o 4 proc. Trend wzrostowy wolumenów grupy trwa od kwietnia 2012 roku. Zysk netto z działalności kontynuowanej wzrósł ponad dwukrotnie.

Po trzech kwartałach roku przychody grupy Boryszew zwiększyły się o 4 proc. i wyniosły 3,829 mld zł. Większość segmentów osiągnęła wzrost przychodów. Spadek dotknął segmenty Miedzi i Wyrobów Chemicznych. Na wzrost przychodów w segmentach "metalowych" wpływał zarówno wzrost wolumenów sprzedaży, jak i notowań cynku. Wyższe wolumeny sprzedaży metali nieżelaznych miały też wpływ na wyniki segmentu Handel i Pozostałe. W sumie wolumeny sprzedaży grupy wzrosły o 7 proc.

więcej


17.11.2014 Bankier: Boryszew planuje zainwestować ok. 150 mln zł w przyszłym roku

Boryszew planuje wydać w przyszłym roku około 150 mln zł, czyli podobną kwotę jak w całym 2014 roku. Grupa chce inwestować w motoryzację i przetwórstwo aluminium. Część środków ma trafić na uruchomienie zapowiadanej fabryki w Meksyku.

"Obecnie mamy już zaplanowane wydatki inwestycyjne na przyszły rok. Będą one podobne do tegorocznych i wyniosą około 150 mln zł" - powiedział na konferencji Piotr Szeliga, prezes Boryszewa.

Prezes podał, że 20-30 mln zł trafi w przyszłym roku na inwestycje w Maflow, spółkę zależną zajmującą się produkcją przewodów, głównie klimatyzacyjnych, dla motoryzacji. Maflow, jak poinformował Szeliga, balansuje obecnie na granicy pełnego wykorzystanie mocy produkcyjnych. Część nakładów trafić ma również do spółki produkującej plastiki dla motoryzacji, Boryszew Automotive Plastics.

więcej


07.10.2014 Stockwatch: Widzimy ogromne pole do zwiększania przychodów i zysków

Piotr Szeliga, prezes zarządu Boryszew SA rozmawia z użytkownikami StockWatch.pl na temat aktualnej sytuacji spółki, jej planów rozwoju oraz prowadzonych działań porządkujących grupę kapitałową

StockWatch.pl: Inwestorzy cały czas pasjonują się Boryszewem, ale jednocześnie ostatnio narzekają, że od ładnych paru lat nie wiadomo co tak naprawdę konkretnego dzieje się w spółce. Pada dużo słów, ale mało konkretów. Gdzie jesteście z biznesem i jaki macie na niego pomysł?  

Piotr Szeliga: Mam wrażenie, że obecnie sytuacja jest dokładnie odwrotna. Zdecydowanie mniej mówimy o naszych planach, a informujemy rynek o działaniach, które zostały już podjęte. Pomysł na Boryszew jest następujący. Mamy trzy główne obszary działalności:
- metale nieżelazne, segment który odnotowuje stabilne wyniki, jest rentowny i generuje dodatnie przepływy pieniężny. To oczywiście bardzo pozytywne cechy tego obszaru, jednocześnie zdajemy sobie sprawę z tego, że trudno znaleźć tutaj potencjał do szybkich i dużych wzrostów wolumenów czy rentowności,
- motoryzację, segment w którym wykonaliśmy dużą pracę na polu optymalizacji, cięcia kosztów, zdobywania nowych kontraktów. Procesy związane z pierwszym etapem optymalizacji zostały zakończone. Rozpoczynamy etap drugi czyli realokację produkcji do Polski. Będziemy kontynuować działania związane z dalszą rozbudową tego segmentu. Widzimy tutaj ogromne pole do zwiększania przychodów i zysków,
- chemia, handel i dystrybucja, które zajęły pozycje w niszach rynkowych.

Inwestować będziemy w obszary, w których zwrot jest najszybszy i jednocześnie relatywnie najłatwiejszy do osiągnięcia, czyli m.in. w automotive. Walczymy o kolejne nominacje, restrukturyzujemy nasze zakłady – efekty już widać w rachunku wyników.

więcej

 


18.09.2014 Parkiet:W Meksyku ekspansja, w Rosji mocny spadek rynku

W I półroczu segment motoryzacyjny miał 23 mln zł zysku operacyjnego wobec 
2 mln zł rok wcześniej. Czy na wyniki miały wpływ transakcje jednorazowe i jakie są perspektywy na II półrocze. Czy uda się powtórzyć wynik?

To zysk wypracowany z czystej działalności operacyjnej. Z ostatnimi „one offami" w tym segmencie mieliśmy do czynienia w 2012 r., kiedy w wynikach rozpoznaliśmy zysk z wyceny przejmowanych aktywów. Mimo że sierpień oraz grudzień to sezonowo słabsze miesiące, powtórzenie wyniku osiągniętego w pierwszych sześciu miesiącach jest jak najbardziej realne. Generalnie zakładamy poprawianie wyników z kwartału na kwartał. Jest to możliwe zarówno dzięki efektom restrukturyzacji, oszczędnościom wynikającym z przenoszenia części produkcji z Niemiec do Polski, jak i wchodzeniu w życie nowych lepszych kontraktów. Naszym celem jest osiągnięcie w ciągu dwóch, trzech lat 10-proc. rentowności operacyjnej wobec 2–3-proc. obecnie.

 

więcej


29.08.2014 Bankier: III i IV kw. '14 będą dla Boryszewa lepsze niż dwa pierwsze kwartały

III i IV kwartał tego roku będą dla Boryszewa prawdopodobnie lepsze niż pierwsze dwa kwartały tego roku - ocenił na konferencji prezes spółki Piotr Szeliga.

Przychody Grupy Kapitałowej Boryszew w I półroczu 2014 roku wyniosły 2.533,9 mln zł i były wyższe o 3,8 proc. rdr. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 79,1 mln zł, wobec 47,6 mln zł rok temu. Wynik netto na działalności kontynuowanej wyniósł 51,0 mln zł i był wyższy o 29,7 mln zł. Po uwzględnieniu wyniku netto na działalności zaniechanej w wysokości (0,9) mln zł, wynik netto w I półroczu 2014 roku wyniósł 50,2 mln zł. Był on o 21,0 mln zł wyższy rdr.

więcej


29.08.2014 Parkiet Boryszew: Spółka będzie przejmować, ale też sprzedawać

Kontrolowany przez Romana Karkosika Boryszew prowadzi rozmowy w sprawie zbycia części swoich aktywów. Kilka tygodni temu sprzedał zależną firmę produkującą kleje spółce Michała Sołowowa Synthosowi. Transakcja sięgnęła 40 mln zł. – Nie widzieliśmy w tej branży szans na tak dynamiczny wzrost, jaki obserwujemy w segmencie motoryzacyjnym – wyjaśnia Piotr Szeliga, prezes Boryszewa. Nie wyklucza też kolejnych tego typu transakcji. – Prowadzimy rozmowy zarówno w sprawie dezinwestycji,...

więcej

 


14.07.2014 Gazeta Wyborcza: POLSKA CZĘŚĆ W KAŻDYM VOLKSWAGENIE

MOTORYZACJA.

Boryszew, polska grupa przemysłowa, której wartość rynkowa na GPW sięga 1,2 mld zł, jest jednym z najważniejszych dostawców części dla Volkswagena. Ma fabryki w 11 krajach, chce zbudować nową w Meksyku.

 

Rozmowa z Pawłem Surówką, członkiem zarządu Boryszewa
MARCIN KACZMARCZYK: Jakie części do aut produkuje Boryszew?
PAWEŁ SURÓWKA: Boryszew jest producentem dwóch grup produktów: przewodów aluminiowo-gumowych oraz elementów plastikowych – wynika to z przejęć, których dokonaliśmy w 2010 i 2011 roku. Cztery lata temu kupiliśmy spółkę Maflow. To jeden z największych na świecie producentów przewodów do klimatyzacji, wspomagania kierownicy oraz aktywnego zawieszenia dla przemysłu motoryzacyjnego. W 2011 roku natomiast powiększyliśmy Boryszew o BAP, czyli Boryszew Automotive Plastics – grupę zakładów, w których wytwarzamy przede wszystkim różnego rodzaju elementy plastikowe do samochodów osobowych i dostawczych.


26.06.2014 Nowy Przemysł: Automotive to obecnie nasz najbardziej perspektywiczny segment

Branża automotive daje szanse na dalszą ekspansję, ale także na stworzenie i wykorzystanie synergii z innymi segmentami naszej działalności. Duże nadzieje wiążę z nową fabryką Volkswagena w Polsce, ale także ze spółką w Rosji i zakładem, jaki zamierzamy otworzyć w Meksyku - powiedział Paweł Surówka, członek zarządu Boryszewa, odpowiedzialny za segment automotive.

Jaka jest obecnie pozycja motoryzacji w grupie i plany związane z tą nogą?

- Pozycja segmentu automotive w grupie Boryszew jest silna. To wciąż najbardziej perspektywiczny obszar, z którym wiążemy największe nadzieje. Skupiają się one wokół trzech głównych punktów.

Pierwszym z nich są nowe możliwości, jakie tworzy restrukturyzacja - nowe nominacje, poprawienie strony kosztowej, przeniesienia produkcji między zakładami i krajami. Te działania rozpoczęliśmy w 2010 roku, w momencie przejęcia pierwszej spółki tej branży.

więcej


06.06.2014 Puls Biznesu: Boryszew znów chce inwestować

W kwietniu Boryszew kupił od japońskiego Tenscho fabrykę w Ostaszewie, czyli słynnym Crystal Parku stworzonym dla Sharpa, który miał pod Toruniem produkować telewizory. Liczy na kontrakty z branży motoryzacyjnej i opakowań. Teraz chce jeszcze więcej.
- Oprócz zakupu fabryki w Ostaszewie planujemy także budowę zakładu na terenach Elany. Obecne i możliwe do zdobycia zamówienia powodują, że musimy rozbudować moce produkcyjne - mówi Paweł Surówka, członek zarządu Boryszewa.
Spółka chce włączyć toruński projekt do Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (PSSE).
- Boryszew konsultuje możliwość wejścia do strefy. Wraz z oddalonym o 8 km zakładem Tenscho rodzi się grupa, w której może pracować nawet 800 osób. Konkretnego planu spółki spodziewam się pod koniec lipca - mówi Teresa Kamińska, prezes PSSE.


31.05.2014 Parkiet: Boryszew kończy skup ze względu na zakup Tensho

Motoryzacyjne ramię Boryszewa – koncernu kontrolowanego przez Romana Karkosika – w I kwartale zwiększyło wynik operacyjny do 11,9 mln zł wobec 1,2 mln zł rok wcześniej. Około 70proc. udział w wyniku ma grupa Maflow, producent gumowych przewodów do klimatyzacji, reszta przypada na grupę BAP – producenta elementów z tworzyw. Przychody segmentu wzrosły o 19,2 proc., do 467,8 mln zł. Dwie trzecie sprzedaży przypada na Maflow.
W odróżnieniu od jednolitego Maflow, BAP został zbudowany z zakładów wchodzących wcześniej w skład kilku innych koncernów. – Restrukturyzacja BAP przynosi efekty, w tym roku celujemy w wynik nieco powyżej zera na poziomie netto – mówi Piotr Szeliga, prezes Boryszewa. Zaznacza, że o ile BAP kończy integrację – i to będzie generować wzrost wyników – o tyle Maflow musi myśleć o dalszym rozwoju. – W najbliższych latach dojdziemy do ściany w postaci 200 mln euro rocznych obrotów i 10proc. rentowności netto. Z tego poziomu trudno będzie uzyskiwać dalszy wzrost, produkując wyłącznie przewody do klimatyzacji. Dlatego pracujemy nad możliwością poszerzenia oferty – mówi Szeliga.

 

więcej


16.05.2014 Parkiet Poprawa w segmencie automotive

Motoryzacyjne ramię Boryszewa – koncernu kontrolowanego przez Romana Karkosika – w I kwartale zwiększyło wynik operacyjny do 11,9 mln zł wobec 1,2 mln zł rok wcześniej. Około 70proc. udział w wyniku ma grupa Maflow, producent gumowych przewodów do klimatyzacji, reszta przypada na grupę BAP – producenta elementów z tworzyw. Przychody segmentu wzrosły o 19,2 proc., do 467,8 mln zł. Dwie trzecie sprzedaży przypada na Maflow. (...)

więcej


29.04.20014 Nowy Przemysł: Boryszew będzie stawiał na motoryzację

W roku 2013 segment metali nieżelaznych nadal był podstawowym generatorem przychodów w grupie Boryszew, ale zdaniem Piotra Szeligi, prezesa spółki, w najbliższych latach najbardziej rozwojowym segmentem wydaje się motoryzacja.

W liście do akcjonariuszy Piotr Szeliga, prezes Boryszewa stwierdził, że przy tak słabym rynku, jak w roku 2013 utrzymanie przychodów i zysku na niewiele tylko niższych poziomach można uznać za satysfakcjonujące. Przychody grupy spadły z 4,881 mld PLN w roku 2012 do 4,836 mld PLN w roku 2013, a zysk netto odpowiednio z 61,014 mln PLN do 54,952 mln PLN.

więcej


22.04.2014 Puls Biznesu: Alians z Japończykami

Boryszew przejmie zakład w Ostaszewie, do którego przeniesie produkcję z Niemiec. Japończycy pomogą natomiast w rozwoju biznesu w Meksyku.

Boryszew, spółka z grupy Romana Karkosika, wchodzi w alians z Tenscho, japońskim koncernem produkującym części z tworzyw sztucznych dla odbiorców z branży RTV/AGD oraz dla motoryzacji. Dzięki temu polska spółka przejmie 80 proc. udziałów w podtoruńskim zakładzie w Ostaszewie, działającym na terenach objętych Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną. Fabryka produkuje części dla Sharpa oraz - podobnie jak Boryszew - motoryzacyjne dla Volkswagena.
- Wartość transakcji to 10,6 mln EUR. 1,6 mln EUR zapłacimy gotówką, a 9 mln EUR zostanie spłacone akcjami Boryszewa (spółka skupiła je wcześniej z rynku - przyp. red.) - mówi Paweł Surówka, członek zarządu Boryszewa.

więcej


22.03.2014 Parkiet: Możliwy sojusz z japońskim gigantem

Kontrolowany przez Romana Karkosika Boryszew podpisał list intencyjny w sprawie przejęcia od japońskich inwestorów fabryki komponentów z tworzyw sztucznych w podtoruńskim Ostaszewie, w Pomorskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej.


Fabryka produkuje części do telewizorów dla borykającego się z problemami finansowymi Sharpa, ale również dla przemysłu motoryzacyjnego – m.in. dla Volkswagena, największego kontrahenta Boryszewa, jeśli chodzi o sprzedaż części do aut.
– To bardzo dobrze wyposażona fabryka, z cenną i doświadczoną kadrą, ma dużo wolnych mocy do zagospodarowania. Dzięki jej przejęciu po pierwsze uzyskamy lepszą pozycję pod względem możliwości pozyskania kontraktów dla Volkswagena w Polsce, w tym dla jego nowego zakładu, który ma powstać pod Poznaniem – komentuje Paweł Surówka, członek zarządu Boryszewa odpowiedzialny za segment motoryzacyjny.


26.03.2014 Gazeta Wyborcza: Karkosik wchodzi do strefy

Spółka Romana Karkosika chce produkować części samochodowe w strefie ekonomicznej w Ostaszewie. Za 10,6 mln euro Boryszew zamierza kupić 80 proc. udziałów w japońskim zakładzie Tensho i spłacić jego długi

O tych planach Boryszew, międzynarodowy koncern przemysłowy kontrolowany przez miliardera Romana Karkosika, poinformował w raporcie giełdowym. W piątek podpisał list intencyjny w sprawie przejęcia kontroli nad spółką Tensho Poland Corporation z jej aktualnymi udziałowcami z Japonii. Boryszew jest gotów wyłożyć 10,6 mln euro, czyli ok. 44,4 mln zł. 1,6 mln euro to cena 80 proc. udziałów wTensho (zczasem możliwe jest kupno pozostałych 20 proc.), zaś 9 mln euro to wartość zobowiązań, które nabywca ma przejąć.


06.02.2015 Parkiet: Boryszew: motoryzacja, odchudzanie i... Meksyk

Trwają prace nad nową strategią. Rynek powinien poznać ją w marcu.

Zarząd kontrolowanego przez Romana Karkosika przemysłowego holdingu kończy dyskusje z radą nadzorczą w sprawie przyjęcia strategii rozwoju na kolejne lata. Boryszew od kilku lat nie miał takich sformalizowanych planów.
Zakładamy pewne korekty kierunków. Pod pojęciem uproszczenia struktury rozumiemy m.in.możliwość wyjścia z najmniej perspektywicznych segmentów prowadzonej działalności – zapowiada Piotr Szeliga, prezes Boryszewa, ale nie chce zdradzać szczegółów. Strategia może być przyjęta przez radę w marcu. – Będziemy chcieli zakomunikować rynkowi kluczowe kwestie, czyli plany rozwoju w głównym segmencie – motoryzacyjnym, oraz obszary, z których moglibyśmy się wycofać, jak również możliwe do osiągnięcia wpływy z potencjalnych dezinwestycji – mówi Szeliga.
Odchudzenie grupy ma nie tylko ją uprościć, ale spowodować zmniejszenie zadłużenia. Po to, by Boryszew mógł zainwestować w nowe, perspektywiczne obszary.

więcej


13.01.2014 Puls Biznesu: Trudna aklimatyzacja wracających

Zarządzanie ludźmi

Po powrocie z zagranicznej posady wielu pracowników rezygnuje z pracy. Dlaczego? I jak ich zatrzymać?


(...) Piotr Wiśniewski, dyrektor zarządzający spółki Boryszew, oddział Maflow (producent m.in. przewodów do klimatyzacji i wspomagania kierownicy), mówi, że w jego firmie wyjazdy za granicę na dłużej niż trzy miesiące jest zawsze traktowany indywidualnie .— Pracownicy po takich wyjazdach najczęściej awansują ze względu na zdobyte w innych krajach doświadczenie. To skuteczny sposób na zatrzymanie ich w naszych szeregach, nie mamy więc specjalnych programów wsparcia — tłumaczy Piotr Wiśniewski.(...)

więcej


19.12.2013 Forbes: Imperium Romanum wciąż rośnie

Roman Karkosik – self-made man z Czernikowa, niewielkiej podtoruńskiej wsi – nie ustaje w próbach zglobalizowania swojego biznesu. Po sektorze automotive przyszedł czas na ekspansję w surowcach. (...)

(...)– Jeśli chodzi o organizację produkcji i dbałość o najwyższą jakość, awansowaliśmy do pierwszej ligi. Dla przemysłowego holdingu to doświadczenia, które trudno przecenić – mówi Piotr Szeliga, prezes Boryszewa.
O to, że motoryzacyjne aktywa w końcu zaczną przynosić spodziewane owoce, można być w miarę spokojnym. Ekipa Romana Karkosika robi tu to, co umie najlepiej – restrukturyzuje.
– Tam gdzie są koszty stałe, a nie ma szans na zyski, decyzje o zakończeniu działalności zapadają natychmiast – mówi Arkadiusz Krężel, były szef Agencji Rozwoju Przemysłu, który do zespołu Romana Karkosika dołączył w 2006 roku.
Boryszew właśnie przejmował kontrolę nad Impexmetalem specjalizującym się w przetwórstwie metali kolorowych. Nadmier ne zadłużenie nowego podmiotu cią żyło całemu holdingowi, ale odcięcie nierentownej produkcji, oszczędności wprowadzone dzięki uproszczeniu struktury kapitałowej i postawienie na rozwój walcowni aluminium w Koninie spowodowały, że dziś segment metalowy jest głównym źródłem zysków Boryszewa.(...)

więcej


27.11.2013 Gazeta Wyborcza: Gigantyczny kontrakt toruńskiego zakładu: 120 mln zł

Grupa Volkswagen zapłaci Boryszewowi 120 mln zł za produkcję w Toruniu komponentów plastikowych do wnętrz samochodów Caddy oraz T6.


Zakład Boryszewa, wytwarzający części motoryzacyjne na terenie Elany, zacznie działać w połowie przyszłego roku, ale już teraz zdobył pierwsze cenne zlecenie.

więcej


27.11.2013 Rzeczpospolita: Kontrakt dla fabryki w Toruniu

Boryszew – spółka, o której się mówi w Warszawie

Papiery firmy kontrolowanej przez miliardera Romana Karkosika drożały wczoraj o maksymalnie 3,9 proc., do 53 gr. Od końca września Boryszew jest w niełasce, kurs spadł o prawie 9 proc. Zupełnie inaczej zachowują się spółki zależne notowane na GPW – akcje Hutmenu od końca lipca podrożały o ponad 130 proc., natomiast Impexmetalu od końca kwietnia o prawie 110 proc.

Sam Boryszew rozwija się w segmencie motoryzacyjnym. Wczoraj spółka informowała o tym, że pozyskała od Grupy Volkswagen zlecenia o wartości 120 mln zł. Będzie je realizować fabryka powstająca na terenie oddziału Elana w Toruniu. Zakład będzie produkować komponenty z tworzyw sztucznych do modeli Caddy i T6.

 więcej

 


18.11.2013 Money.pl: Olbrzymie wydatki Boryszewa. Co zamierza spółka?

- W przyszłym roku na inwestycje wydamy ponad 100 mln zł, z czego najwięcej środków będzie przeznaczone na rozwój nowych projektów motoryzacyjnych, w tym uruchomienia produkcji na nowo pozyskanych kontraktach w grupie Maflow oraz segmencie plastikowym - powiedział prezes Boryszewa Piotr Szeliga.

Głównym projektem inwestycyjnym Boryszewa jest obecnie przeniesienie części produkcji z przejętych, niemieckich fabryk do nowego zakładu w Toruniu. - Start produkcji w nowym zakładzie planujemy na lipiec 2014 roku, wcześniej będziemy produkować tam części dla zakładów niemieckich. Skala zatrudnienia w Toruniu osiągnie około 300 osób - powiedział prezes.

 

więcej


15.11.2013 Puls Biznesu: Boryszew wyda 100 mln zł

Spółka przeniesie część produkcji motoryzacyjnej z Niemiec do Torunia.
Pracę znajdzie 300 osób.

Roman Karkosik, który zainwestował w produkcję części motoryzacyjnych w Niemczech, Francji, Brazylii i Rosji, rozwinie ją także w Polsce. Wysokie koszty pracy skłoniły go do przeniesienia części działalności z Niemiec do Torunia.

 

więcej


25.10.2013 Parkiet: Koncern uruchamia produkcję w Polsce

Kontrolowany przez Romana Karkosika Boryszew, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, zadecydował o uruchomieniu produkcji plastikowych komponentów do aut w Toruniu.

Nowa fabryka powstanie na terenach oddziału Elana. W tej chwili gros produkcji odbywa się w Niemczech, gdzie koszty pracy są zdecydowanie wyższe niż w Polsce.
Uruchomienie seryjnej produkcji komponentów zaplanowano na II połowę przyszłego roku. Nowy zakład ma zatrudnić początkowo 250 pracowników – ale w kolejnych latach personel może znacząco wzrosnąć. Głównym odbiorcą komponentów będzie fabryka grupy Volkswagen w Poznaniu.

więcej


24.10.2013 Gazeta Wyborcza: Części do VW z Torunia

Fabryka plastikowych części samochodowych powstaje na terenie Elany. Spółka Boryszew chcę ją uruchomić wdrugiej połowie przyszłego roku. Na początek zatrudni 250 osób

Na potrzeby zakładu zostaną zaadaptowane niewykorzystywane obecnie wpełni hale Elany. Ich właściciel – kontrolowana przez miliardera spod Torunia Romana Karkosika giełdowa spółka Boryszew – chce tam produkować plastikowe części do samochodów, np. nadkola, deski rozdzielcze i schowki.

więcej


09.10.2013 Parkiet: Boryszew zdobywa zlecenia dla części motoryzacyjnej

Wyniki grupy mają się poprawiać wraz z postępem restrukturyzacji. Ta potrwa do końca 2014 roku.

– Wartość portfela zamówień części motoryzacyjnej Boryszewa do 2026 r. wynosi obecnie około 2 mld euro (8,4 mld zł – red.). Cały czas staramy się o kolejne umowy – szacuje Paweł Surówka, członek zarządu Boryszewa, odpowiedzialny za rozwój przedsiębiorstwa w sektorze automotive.

More


30.09.2013 Parkiet: Boryszew: Zlecenia dla Maflow

W ciągu ośmiu miesięcy tego roku Maflow – producent przewodów do klimatyzacji samochodowej – pozyskał 27 nowych kontraktów.

Oprócz największego kontrahenta – grupy Volkswagen (40 proc. obrotów) – zamówienia złożyli Jaguar Landrover, BMW, Renault, Paccar Group oraz Volvo Car.

więcej


29.09.2013 money.pl Boryszew wyciąga zakłady Maflow na prostą

W ciągu 8 miesięcy tego roku należące do Boryszewa zakłady produkcyjne Maflow zdobyły 27 nowych kontraktów. - Zlecenia pochodzą nie tylko od grupy VW, ale także Jaguara, BMW czy Renault - podkreśla Piotr Szeliga, prezes zarządu grupy Boryszew.

więcej


19.09.2013 WNP.PL Należący do Boryszewa Impexmetal wspiera przemysł w negocjacjach energetycznych z UE

Impexmetal z Grupy Kapitałowej Boryszew został kolejnym, 20 członkiem Central Europe Energy Partners (CEEP). Celem CEEP jest reprezentowanie interesów przemysłu z państw Europy środkowej przy tworzeniu polityki energetycznej UE.

więcej:


24.07.2013 Parkiet: Inwestorzy Boryszewa czekają na poukładanie segmentu automotive

Boryszew, kontrolowany przez jednego z najbogatszych Polaków – Romana Karkosika – początkowo działał jako producent wyrobów z tworzyw sztucznych. W 2005 roku – dzięki przejęciu Impexmetalu – działalność została rozszerzona o przetwórstwo metali kolorowych. Od 2010 roku firma, dzięki zagranicznym przejęciom, jest również globalnym wytwórcą komponentów dla producentów aut. Plastiki do naprawy Wzrost w segmencie automotive nastąpił dzięki szybkim i stosunkowo tanim przejęciom. Rozrzucone na kilku kontynentach aktywa były kupowane od przeżywających kłopoty właścicieli – wymagały integracji i restrukturyzacji. (...)

Więcej


08.08.2013 Parkiet: GPW podała skład nowego indeksu WIG 30

Giełda Papierów Wartościowych wybrała w czwartek skład nowego indeksu największych i najbardziej płynnych spółek - WIG 30 - poinformowała GPW w komunikacie. Początek publikacji indeksu przewidziano na 23 września br (...) Wynika z niego (...), że do nowego indeksu poza obecnymi spółkami należącymi do WIG 20 wejdą: LPP, Cyfrowy Polsat, ING BSK, Alior Bank, Azoty Tarnów, CCC, Enea, TVN, Netia oraz Boryszew.

Więcej

 


26.8.2013 Bloomberg Businessweek Polska: Markowe podboje polskich firm

 ...- Gdy minęła fala głębokiego kryzysu w Polsce i na świecie, pojawiło się parę inwestycyjnych rodzynków - mówił Roman Karkosik, główny akcjonariusz Grupy Boryszew, po przejęciu w 2010 roku włoskiej grupy Maflow, największego w Europie, choć upadłego, producenta gumowych przewodów samochodowych. ...

Więcej

 

 

Do góry

Jeżeli masz do nas jakieś pytanie, wypełnij formularz. Odpowiemy najszybciej jak to będzie możliwe


Więcej »